Podmínky
1. Všeobecné podmínky KRANET
1.1 Jan Zadák KRANET (dále jen Poskytovatel) bude Uživateli na základě
těchto Všeobecných podmínek KRANET poskytovat služby elektronických
komunikací, zejména zprostředkovávat přístup ke službám sítě internet na
území pokrytém příslušným rádiovým signálem Poskytovatele v rozsahu dle
aktuálního Ceníku služeb KRANET (dále jen Služby).
1.2 Služba KRANET je služba elektronických komunikací poskytovaná na
základě Osvědčení č. 2740, vydaného Českým telekomunikačním úřadem podle
Zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, a na základě
povolení podle Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, k
využívání rádiových kmitočtů a k provozování zařízení pro širokopásmový
přenos dat na principu rozprostřeného spektra nebo OFDM v pásmech 2,4
GHz a 5 GHz (standard WiFi). Uživatelé se připojují pomocí sítě
přístupových bodů KRANET provozovaných společností Jan Zadák KRANET
2. Výklad základních pojmů
2.1 Uživatel - fyzická nebo právnická osoba způsobilá k právním úkonům,
která uzavře Smlouvu s Poskytovatelem a přistoupí na ustanovení těchto
Všeobecných podmínek KRANET
2.2 Přístupový bod (hotspot) – koncový bod sítě Poskytovatele založený
na technologii WiFi, místo, kde končí garance služby KRANET ze strany
Poskytovatele.
2.3 WiFi – standard bezdrátové komunikace, označuje bezdrátová zařízení,
která vyhovují normám 802.11a/b/g.
2.4 Koncové zařízení - technické vybavení umožňující bezdrátové
připojení Uživatele k přístupovému bodu sítě Poskytovatele.
2.5 Data – informace, které lze přenášet prostředky pro elektronickou
komunikaci a uchovávat na záznamových médiích používaných při zpracování
a přenosu dat elektronickou formou.
2.6 Servisní partner – osoba nebo firma zajišťující dodávku,
konfiguraci, montáž a servis koncových zařízení pro připojení ke službě
KRANET, kontakty na servisní partnery jsou uvedeny na internetových
stránkách.
2.7Internetové stránky – www.kranet.cz
2.83. Smlouva o poskytování služby KRANET
3.1 Uživatel i Poskytovatel berou na vědomí, že odesláním přístupových
kódů Uživateli je řádně uzavřena Smlouva o poskytování služeb
elektronických komunikací (dále jen Smlouva) ve znění Všeobecných
podmínek KRANET, a že Uživatel se od tohoto okamžiku zavazuje dodržovat
Všeobecné podmínky KRANET a souhlasí s aktuálním Ceníkem služeb.
3.2 Smlouva nabývá platnosti a účinnosti odesláním přístupových kódů
Uživateli a uzavírá se na dobu určitou, a to do vypršení platnosti
přístupových kódů Uživatele.
4. Práva a povinnosti Poskytovatele
4.1 Poskytovatel se zavazuje:
4.1.1 provozovat na přístupových bodech KRANET rádiová zařízení s
certifikací WiFi v souladu se všeobecným oprávněním ČTÚ č. VO-R/12/08.2005-34;
4.1.2 zveřejnit na internetových stránkách doporučená koncová zařízení
pro připojení ke službě KRANET, která mají certifikaci WiFi a která
splňují technické požadavky Poskytovatele;
4.1.3 udržovat síť přístupových bodů v takovém technickém stavu, aby
bylo dosahováno obvyklé kvality a dostupnosti služby;
4.1.4 odstraňovat závady na síti co nejdříve, bude-li to technicky možné
nejpozději do druhého pracovního dne. Stejně bude Poskytovatel
postupovat i v případě, kdy je závada způsobena důsledky působení
okolností vylučujících odpovědnost ve smyslu obchodního zákoníku (vyšší
moc);
4.1.5 informovat Uživatele o změnách cen služeb a o podstatných změnách
v poskytování nebo užívání služeb co nejdříve zveřejněním těchto
informací na internetových stránkách.
4.2 Poskytovatel je oprávněn:
4.2.1 změnit přístupové kódy Uživatele z naléhavých technických nebo
provozních důvodů i bez souhlasu Uživatele;
4.2.2 informovat Uživatele o svých nových službách a produktech
elektronickou poštou;
4.2.3 zároveň však
5. Práva a povinnosti Uživatele
5.1 Uživatel je oprávněn:
5.1.1 užívat služby KRANET dle aktuální nabídky Poskytovatele a v
rozsahu čl. 1.1;
5.1.2 prostřednictvím uživatelské sekce internetových stránek změnit
tarif s účinností ode dne následujícího po skončení předplaceného období
a aktualizovat kontaktní údaje uvedené při registraci služby;
5.1.3 umožnit užití služeb třetí osobě jen s předchozím písemným
souhlasem Poskytovatele;
5.1.4 s připomínkami, žádostmi, reklamacemi a hlášeními poruch se
obracet na servisní partnery;
5.1.5 požadovat od Poskytovatele odstranění závad na síti přístupových
bodů služby KRANET.
5.2 Uživatel se zavazuje:
5.2.1 užívat služeb pouze způsobem, který je v souladu s těmito
Všeobecnými podmínkami KRANET, písemnými návody, pokyny a aktuální
nabídkou, a který nemůže negativně ovlivnit provoz sítě či jakékoliv
její části, nebo kvalitu služeb poskytovaných jiným Uživatelům
(nepřetěžovat kapacitu přístupových bodů apod.);
5.2.2 užívat služeb pouze prostřednictvím doporučených koncových
zařízení dle čl. 4.1.2;
5.2.3 užívat služeb tak, aby nedošlo k obtěžování třetích stran, zejména
opakovaným rozesíláním nevyžádané elektronické pošty (spam) nebo jiných
dat. Zejména je zakázáno využívání internetu jako prostředku k pronikání
do cizího počítačového systému bez oprávnění, či vyvíjení zřejmých
aktivit vedoucích ke snaze do těchto systémů vniknout, a to za
jakýmkoliv účelem;
5.2.4 učinit všechna možná opatření k utajení přístupových kódů ke
službě. V případě ztráty, odcizení nebo jiného narušení práva užití
těchto kódů, je Uživatel povinen sdělit tuto skutečnost neprodleně
Poskytovateli a do tohoto okamžiku také odpovídá za každé protiprávní
užití služeb;
5.2.5platit za poskytnuté služby v souladu s čl. 9 Všeobecných podmínek
KRANET
6. Omezení, případně vyřazení sítě z provozu
6.1 Poskytovatel je oprávněn na nezbytně nutnou dobu omezit poskytování
služeb ze závažných technických nebo provozních důvodů.
6.2 Uživatel bere na vědomí, že v přehledu oblastí pokrytých příslušným
rádiovým signálem, který je zveřejněn na internetových stránkách, jsou
vyznačeny oblasti s pravděpodobným výskytem příslušného rádiového
signálu. Poskytovatel nezaručuje, že v oblastech v přehledu vyznačených
jako pokryté příslušným rádiovým signálem Uživatel vždy dosáhne
připojení k síti. Poskytovatel neodpovídá za zhoršení kvality přenosu
(služeb) fyzikálními vlivy nebo charakterem použitých technologií. Dále
není Poskytovatel odpovědný za nefungování, výpadky nebo omezení
fungování (dále jen nefungování) internetové sítě a za vliv takového
nefungování sítě internet na poskytované služby.
6.3 Poskytovatel je oprávněn přerušit poskytování služeb okamžitě poté,
co zjistí, že Uživatel prostřednictvím poskytovaných služeb neoprávněně
zasáhl nebo zasahuje do práv a právem chráněných zájmů třetích osob.
Uživatel je povinen nahradit Poskytovateli veškerou škodu, kterou mu
tímto protiprávním jednáním způsobil. Dále je Poskytovatel oprávněn
zamezit šíření dat, která Uživatel šíří v rozporu se Smlouvou,
Všeobecnými podmínkami KRANET, obecně závaznými právními předpisy České
republiky a všeobecně uznávanými morálními a etickými normami. Uživateli
tímto nevzniká nárok na vrácení zaplacené ceny za službu.
6.4 Poskytovatel je oprávněn bez předchozího upozornění omezit nebo
přerušit poskytování služeb, pokud účastník porušuje Všeobecné podmínky
KRANET, např. povinnosti uvedené v čl. 5.1.3, 5.2.2, 5.2.3, užívá síť
Poskytovatele pro jiné služby než jsou uvedeny v čl. 1.1, nebo je v
prodlení s úhradou ceny poskytnutých služeb, užívá zařízení, které ruší
provoz sítě nebo které není schválené pro provoz v ČR, je důvodné
podezření, že Uživatel nebo třetí osoba zneužíval nebo zneužívá služeb,
nebo užívá služeb způsobem, který může negativně ovlivnit provoz sítě či
jakékoliv její části, nebo kvalitu služeb poskytovaných jiným
účastníkům. Za zneužívání služeb se považuje i užívání služeb jiným
způsobem než uvedeným ve Všeobecných podmínkách KRANET, popř. způsobem,
který není v souladu s Všeobecnými podmínkami KRANET. Poskytovatel je
oprávněn v takovém případě zablokovat všechny služby poskytované
Uživateli.
6.5 V případě, že Uživatel poruší ustanovení Všeobecných podmínek KRANET,
nedodrží podmínky aktuální nabídky Poskytovatele, může mu Poskytovatel
zastavit, případně ukončit poskytování předplacených služeb. Nevyčerpané
předplacené služby propadají a jejich hodnotu Poskytovatel nevrací.
6.6 Poskytovatel může omezit nebo přerušit poskytování služeb v případě
krizových situací, zejména v případě branné pohotovosti státu, živelní
pohromy, epidemie a v případě, že Poskytovatel k takovému omezení nebo
přerušení bude povinen přistoupit na základě rozhodnutí státního orgánu
ČR.
6.7 Poskytovatel je oprávněn ukončit poskytování služby z objektivních
důvodů (zrušení nebo změna oprávnění ČTÚ k provozování zařízení v
pásmech 2,4 GHz a 5 GHz, místní rušení apod.). V případě ukončení
poskytování služby z objektivních důvodů nevzniká Uživateli nárok na
vrácení zaplacené ceny za službu. V případě ukončení poskytování služby
z jiných důvodů, než je uvedeno výše, vzniká Uživateli nárok na vrácení
poměrné části zaplacené ceny za službu. Tento nárok se neuplatní v
případě, že Poskytovatel zveřejnil na internetových stránkách plánované
ukončení poskytování služby minimálně v tříměsíčním předstihu.
7. Ochrana dat a informace o Uživatelích
7.1 Poskytovatel může všechny podstatné informace týkající se Uživatelů,
které uložil zejména jako elektronická data, užívat v souladu s právním
řádem České republiky k účelům provozování svých služeb. Poskytovatel
garantuje dodržování telekomunikačního tajemství podle Zákona č.
127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších
předpisů, a patřičnou ochranu informací o Uživateli před neoprávněným
užitím třetími osobami. Poskytovatel nezpřístupní tyto informace třetím
osobám bez písemného souhlasu Uživatele s výjimkou případů stanovených
zákonem.
7.2 Uživatel dává uzavřením Smlouvy souhlas ke zpracování svých osobních
údajů Poskytovatelem, a to ve smyslu Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Tyto údaje nelze bez
předchozího souhlasu poskytnout třetím osobám.
8. Ceny služeb
8.1 Ceny služeb jsou uvedeny v aktuálním Ceníku služeb, který je k
dispozici na internetových stránkách.
9. Platební podmínky
9.1 Služba KRANET je nabízena formou předplacené služby. Předplacenou
službu je možno užívat po uhrazení její ceny (předplatného), a to po
dobu stanovenou v aktuálním Ceníku služeb. Tato doba začíná plynout
okamžikem aktivace služby a plyne bez ohledu na to, zda Uživatel službu
aktivně užívá či nikoliv. Služba je aktivována v den připsání platby na
účet Poskytovatele. O aktivaci služby je Uživatel neprodleně informován
elektronickou poštou. Před uplynutím předplaceného období je Uživatel
vyzván k úhradě ceny služby na další období. Údaj o zbývající době
používání služby je uveden v uživatelské sekci internetových stránek.
9.2 Uživatel je povinen uhradit cenu služby na základě výzvy k úhradě
generované systémem Poskytovatele. Výzva je zasílána Uživateli výhradně
elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou při registraci
služby. První výzva k úhradě je systémem generována ihned po přijetí
potvrzené objednávky služby od Uživatele. Výzva k úhradě dalších období
je generována vždy 14 dnů před skončením předplaceného období.
9.3 Podmínkou funkčnosti služby je uhrazení její ceny. Služba, která
není uhrazena v termínu splatnosti je automaticky zablokována. Služba
před aktivací nebo po zablokování nabízí jen přístup na vybrané webové
servery. Po uhrazení ceny je služba opět zprovozněna. Služba, která není
uhrazena do 30 dnů po splatnosti, může být bez náhrady zrušena.
9.4 Vzhledem ke specifickému systému úhrady ceny nemá Uživatel nárok na
zasílání daňového dokladu.
10. Odpovědnost za škodu a náhrada škody
10.1 Poskytovatel neodpovídá za:
10.1.1 škodu, která vznikne jako důsledek překročení kapacitní meze,
poruchy, opravy nebo údržby sítě či její části, neposkytnutím nebo
vadným poskytnutím služby, popř. povahou použité technologie;
10.1.2 ušlý zisk;
10.1.3 škodu vzniklou odcizením nebo vyzrazením přístupových kódů;
10.2 Uživatel odpovídá za škodu, která vznikne Poskytovateli porušením
ustanovení Všeobecných podmínek KRANET, použitím zařízení, které ruší
provoz sítě nebo které není schváleno pro provoz v ČR, dále v důsledku
neoprávněného zásahu do programového vybavení potřebného pro užívání
služeb, včetně zneužití přístupových kódů Uživatele.
11. Řešení sporů, reklamace a rozhodné právo
11.1 Smlouva se nadále řídí právním řádem České republiky. A to i
ustanovením dle § 64 zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických
komunikacích kde se uvádí následující v:
odst. 7 - Účastník, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací.
odst. 8 - Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Podání reklamace nemá odkladný účinek, Úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost účastníka, popřípadě uživatele rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat.
odst. 9 - Reklamaci na poskytovanou službu je účastník, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne.
odst. 10 - Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího dodání.
Podle § 129 odst. 3 zákona o elektronických komunikací nevyhoví-li podnikatel poskytující veřejně dostupné služby elektronických komunikací reklamaci podané podle § 64 odst. 7 až 9, je účastník, popřípadě uživatel oprávněn podat u Úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace.
11.2 Všechny spory mezi stranami vzniklé ze Smlouvy nebo v souvislosti
s ní budou strany řešit především podle
Ustanovení § 64 zákona o elektronických komunikacích.
11.3 Pokud nedojde k řešení podle čl. 11.2, budou všechny spory
vznikající z toho řádu a v souvislosti s ním rozhodovány s konečnou
platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a
Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu a Pravidel jedním
rozhodcem.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 Veškerá komunikace, týkající se Smlouvy a plnění předmětu Smlouvy,
která může mít vliv na posuzování způsobu a rozsahu plnění Smlouvy, musí
být zásadně vedena v písemné formě. Za písemné úkony ze strany
Poskytovatele se považují i právní úkony doručené druhé smluvní straně
elektronickou poštou.
12.2 Do platných Všeobecných podmínek KRANET lze nahlížet na provozovně
Poskytovatele. Na vyžádání obdrží žadatel kopii.
12.3 Poskytovatel je oprávněn Všeobecné podmínky KRANET měnit, přičemž
je povinen na internetových stránkách nejpozději 3 měsíce před jejich
účinností informovat Uživatele o změně.
12.4 Všeobecné podmínky KRANET platí po celou dobu platnosti smluvního
vztahu a případně i po jeho skončení, a to až do úplného vyřízení všech
práv a nároků z něho plynoucích.
Nedílnou součástí Smlouvy jsou tyto Všeobecné podmínky a aktuální Ceník
služeb.
12.5 Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto Všeobecné podmínky KRANET a
aktuální Ceník služeb.
12.6 Všeobecné podmínky KRANET nabývají platnosti a účinnosti dne
1.5.2010.